Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Wednesday, July 8, 2009

Belangsukawa Pemergian Sahmad Malaya Dari Dato Seri Anwar Ibrahim


Sahmad Malaya Kembali Ke Rahmatullah

Saya menerima berita sedih pemergian sahabat lama sdr Syed Ahmad yang terkenal dgn nama penanya Sahmad Malaya. Anak Allahyarham mengirim teks pesanan ringkas dari hospital Temerloh pagi tadi. Dato’ Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang sempat meluangkan masa menziarahi jenazah bagi pihak pimpinan.
Saya mengenali Syed Ahmad semasa saya masih mahasiswa menjalankan kempen kesedaran di Chenor, Sungai Lembing dan Beserah. Beliau merupakan tokoh muda Pahang dan aktivis Parti Rakyat. Kami berhujah dan berbalah panjang isu ideologi, perjuangan Melayu dan politik.
Kami sering bertemu kemudiannya dalam majlis belia - saya di Abim dan Majlis Belia Malaysia dan beliau di MAYC. Dan sepanjang musim derita saya di Sungai Buloh, beliau bangkit sebagai sahabat setia.
Didoakan semoga ruh beliau dicucuri rahmat. Takziah dan salam saya ucapkan buat keluarga Allahyarham.
ANWAR

No comments: