Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Monday, April 12, 2010

STOP PRESS:PARTI POLITIK TERBESAR MALAYSIA TUKAR LOGO UNTUK NAMPAK GLOKAL


TAKBERNAMA,Sabtu,10April:Setiausaha Agung AMENO berkata selaras dengan NKeRA dan Kay Pee I yang diperkenalkan oleh Presidennya yang juga merupakan Perdana Menteri Malaysia,parti itu akan membuat beberapa pembaruan yang difikirkan memberikan nilaitambah.
"AMENO sebagai parti politik sentiasa bersedia menyokong visi dan was-was-an Presiden agar dapat memberikan yang terbaik kepada para kaum kerabat pemimpinnya...errr kepada rakyat'.Beliau berkata demikian semasa di tanya oleh wartawan.
Setiausaha Agung AMENO ditemui sewaktu majlis perasmian tandas untuk Menteri dan petugas AMENO di Hulu Selangor siang tadi.Majlis perasmian tandas untuk Menteri dan pemimpin AMENO di buat diatas insiatif Naib Presiden AMENO,Syokfie Kaldai yang berang beliau tidak dapat melepaskan hajat kerana tandas balairaya dekat sini tidak dapat dibuka dan kononnya anak kunci tandas itu disorok oleh Menteri Besar Selangor.
Setiausaha Agung AMENO juga menyebut,AMENO akan menampilkan imej baru yang lebih perkasa dan bagi membolehkan AMENO dilihat bertaraf dunia sesuai dengan slogan Glokal Perdana Menteri,akan menukarkan logo parti tersebut.
"Pihak kita telah mendapat nasihat dan pandangan daripada EPKO yang mencadangkan logo AMENO ditukar atau dipinda agar lebih bersifat Glokal." Malah menurut beliau logo baru AMENO tersebut diilhamkan sendiri oleh Presiden AMENO setelah mendapat pandangan EPKO.
"Adalah diharapkan dengan logo baru ini AMENO akan lebih menerima sokongan di peringkat global khususnya rakyat Monggolia untuk mengundi kita dan semestinya juga diperingkat lokal."
Setiausaha Agung AMENO turut menambah logo asal AMENO yang telah digunakan sejak tahun 1987 perlu diubah umtuk menambahbaikan sesuai dengan NKeRA dan Kay Pee I yang diuar-uarkan oleh Perdana Menteri.
Sementara itu Naib Presiden AMENO Syokfie Kaldai menuding jari kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang didakwa mensabotaj AMENO kerana enggan membuka pintu tandas di Hulu Selangor.
"AMENO tidak pernah buat begini.Setiap kali pilihanraya AMENO tidak pernah menggunakan jentera mahupun agensi kerajaan.Malah kita memberikan ruang secukupnya untuk media perdana memberikan publisiti kepada pembangkang dengan memburuk-burukkan pemimpin mereka."
Beliau juga menyebut AMENO dan Kerajaan tidak pernah menyurukkan kunci mana-mana bangunan milik Kerajaan untuk kegunaan rakyat.Dengan memberikan suatu contoh,Dato Syokfie Kaldai menegaskan bahawa Kerajaan tidak pernah menyurukkan kunci Pusat Tahanan Kamunting bagi membuktikan bahawa AMENO dan Kerajaan prihatin kepada rakyat.TAKBERNAMA
*Template logo dengan izin dari blog:http://budakkampungonline.blogspot.com/

No comments: