Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Wednesday, May 6, 2009

Selamat Hari Lahir Ke-31 Altantuya


Barisan pemanah Monggolia dengan busur tradisional sedang bersiapsedia.Siapakah sasaran mereka?
Selamat Hari Lahir Altantuya Sharibuu...Meski kau sudah tiada untuk meraikan hari kelahiranmu,namun nama dan wajah ayu mu,aku kira tetap segar didalam ingatan kami anak-anak merdeka...
Ingin aku sampaikan kepada mu,Altantuya yang manis,bahawa kami tidak sekali-kali melupakan mu dan tragis kisah hidupmu dan anak-anakmu yang aku kira sentiasa merindui belaian kasihsayang mu.
Ingin aku sampaikan kepadamu,Altantuya yang jelita,bahawa kami tidak sekali-kali melupakan penderitaan dan kezaliman terhadap dirimu dan anak-anakmu dan kami akan memperjuangkan keadilan buatmu dan anak-anakmu
Ingin aku sampaikan rasa malu yang tidak terhingga akan perbuatan anak sebangsaku diatas kematianmu dan penderitaan abak-anakmu yang kehilangan belaian kasihsayang seorang ibu.
Dosa apakah yang telah kau lakukan,Altantuya yang manis,sehingga anakbangsaku sendiri mengambil tugas Malaikat Maut semata-mata kerana kekuasaan dan harta.
Maafkan aku Altantuya yang ayu,sekadar dapat menitipkan ucap Hari Lahir buatmu,semoga kau dapat mendengarnya...
"Kematian adalah tidur panjang,maka mimpi indahlah engkau,Altantuya..."
****************************************************************************
cigubard.blogspot.com
Tarikh 6 Mei 1978 merupakan tarikh lahir Altantuya.
Jika esok dia masih hidup usianya genap 31 tahun.
Kematian Altantuya telah menyebabkan banyak kesan.
Antaranya imej negara tercalar. Altantuya yang terlibat dalam 'deal' pembelian kapal selam negara mati di bunuh oleh dua anggota polis di Shah Alam. Perbicaraan kelihatan amat pelik kerana gagal mengemukakan motif dan senjata pembunuhan.
Esok ayuh kita bersama Solidariti Anak Muda Malaysia (S.A.M.M) menghantar kek Hari Jadi Altantuya dan surat mendesak PM harus segeramengambil tindakan saman 19 media dunia yang menyatakan Najib Razak terlibat dalam pembunuhan Altantuya.
Tindakan segera harus diambil kerana ia melibatkan imej negara. Media tersebut harus digesa menarik artikel dan memohon maaf. Jangan hanya bertegas dengan media dan blooger dalam negara sahaja.
Jika tidak ada tindakan maka rakyat berhak menjatuhkan hukuman mempersembahkan cadangan kepada DYMM Yang di Pertuan Agong agar diwujudkan untuk menyiasat keseluruhan kes Altantuya.Sempena ulangtahun kelahiran Altantuya jom bersama-sama:
SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA (S.A.M.M)MENGHANTAR KEK HARI JADI ALTANTUYA KE PM MALAYSIA RABU 6 MEI 2009, JAM 11 PAGI DI HADAPAN PEJABAT JABATAN PERDANA MENTERI - PUTRAJAYA

No comments: