Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Wednesday, May 13, 2009

Coret-Moret

foto senja di Sungai Pahang.nelayan sungai kembali ke tambatan Kuala Semantan
Siang tadi badan tiba-tiba terasa lemah.Sakit kepala yang kategori berdenyut-denyut seperti ada orang buat kerja "piling".Hidung tersumbat.Tekak sakit untuk menelan (sore throat).
Sudah berjumpa doktor dan ubat-ubat mula ditelan selepas maghrib.Cuma ubat selsema akan ditelan sedikit masa lagi kerana kebiasaannya ubat ini akan menyebabkan mengantuk.
Perkembangan politik tanahair dan sejagat serta wabak selsema khinzir atau nama "lembutnya" virus H1N1 (Pak L ManKadir Shamsi menterjermahkan sebagai wabak virus H1=Hishamudun Tun Husin dan N1=Najib Tun Razak) yang sudah mula melanda Malaysia memerlukan pengertian dan pemahaman jitu.
Saya ingin menguar-uarkan blog sahabat saya Sdr.Syed Putra http://pokok-hujan.blogspot.com .Beliau adalah putera kepada penyair Syed Ahmad atau dikalangan orang Temerloh lebih mesra di panggil Abah.nama pena Syed Ahmad ialah Samad Malaya.

1 comment:

abiumar said...

Salam...

Awok orang Chenor koi orang Loyang ekekeke... Awok mesti kenainya abang koi... Pemuda PAS... keknya koi tak join apa apa...

Sekadar penyokong... Apapun lawa gambo tu...

Ada program ceramaha kabo ke koi...

Tahniah