Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Tuesday, September 7, 2010

BLOG & AKU

Ramai teman-teman yang bertanya (buat kesekian kalinya) kenapa blog ini gagal di kemaskinikan.Sesungguhnya aku tak punya jawaban mantap atau alasan konkrit.Ya,memang sudah lama blog ini tidak berisi wejangan mahupun masukan-masukan yang baru dan terkini.
Jika untuk memberikan alasan sepele,tentunya aku boleh berdalih dengan tuntutan kerja dan 1001 hambatan yang lain;pun ada teman-teman memberikan reaksi balas yang orang lain pun lalui pengalaman yang sama-tuntutan kerja dan tugasan yang menguras tenaga dan masa tetapi tetap meng-update-kan blog mereka.Mendengar ini,aku terkesima.
Sesungguhnya,tidak ada alasan lunak yang boleh di berikan,tiba-tiba nafsu untuk menulis hilang syahwatnya.
Banyak yang telah aku draf-lakarkan,ada yang masih berdiri sebagai bahan mentah dalam bentuk draf mahupun coretan-coretan bank idea dalam setumpuk kertas.Kesemua raw materials ini gagal di tuangkan kedalam acuan naratif aksara.Malah saya sudah berjanji dengan seorang teman untuk menyediakan artikel sempena bulan Kemerdekaan tentang Temerloh atas sifat pencetus gerakan kemerdekaan.Dengan beribu maaf,juga gagal di siapkan.
Cukup dengan alasan dan dalih tentunya.Moga-moga di hujung Ramadhan dan menjelang Syawal ini ghairah-syahwat untuk menulis kembali mekar,insyaAllah.

No comments: