Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Sunday, September 12, 2010

SEGERALAH SEMBUH,DANIAL










Anak saudara kami,Ahmad Danial,kini terlantar di Hospital Besar Ipoh.Malam hari raya pertama Danial atau dikalangan keluarga lebih mesra dengan panggilan Nial atau Nyial di kejarkan ke Hospital Ipoh dari Hospital Kuala Kangsar.



Nial sepatutnya balik ke Chenor pada hari raya kedua kini terpaksa bermalam di hospital kerana tidak sihat.Memang sewaktu bulan puasa baru-baru ini,Nial nampak begitu tidak sihat.Suhu badan naik dan panas;selera makan begitu berkurang,lemah dan tidak bermaya.Buka puasa sekadar mencicipi sedikit juadah dan langsung meninggalkan meja makan.Goreng ikan keli berlada yang merupakan favourite juga gagal membuka selera Nial.



Ya,keluarga kami kecil,cucu-cucu Mak hanyalah 13 orang sahaja.Kami rapat dengan anak-anak saudara.Dan Nial antara anak saudara favourite aku.Sepupu-sepupu Nial-Aniq,Anat,Intan,Aliff,Anis,Liya,Anas,Shaza,Suhail dan Afif-turut melahirkan keprihatinan dan simpati serta kasihsayang kepada Nial.Raya tidak terasa meriah jika tidak semua dapat berkumpul.


Pakcik,Mak Ina,Suhail,Nenek dan seluruh keluarga mendoakan Nial segera sembuh dan kembali sihat-ceria.




No comments: