Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Monday, May 11, 2009

Catatan Kecil Terang Bulan #13






Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada hari ini,11.5.2009 yang berkebetulan dengan Ulangtahun "mendiang" UMNO asal sangat-sangat dialu-alukan.YA Dato Abdul Aziz Rahim,Hakim Mahkamah Tinggi yang membicarakan kes tersebut telah memberikan penghakiman yang cukup adil-mengembalikan yang hak kepada yang berhak,jawatan Menteri Besar Negeri Perak Darul Ridzuan dikembalikan kepada Dato Seri Ir.Mohammad Nizar Jamaluddin.


Penghakiman tersebut bermakna UMNO/BN yang merampas kuasa melalui pintu belakang jelas merupakan Lanun dan pencopet nombor wahid.Dalam keadaan demikian,jika sekiranya masih ada sisa maruah di pihak Dr.Zambry maka perlu akur kepada keputusan tersebut dengan menyerahkan jawatan MB Perak dengan cara terhormat.


Dan kepada Istana Perak,dengarkanlah suara rakyat,akur dan taati sabda rakyat yang memohon agar DUN Perak dibubarkan.Perbaiki kerosakan yang berlaku demi rakyat, demi demokrasi,demi maruah dan demi untuk negara tidak dijadikan bahan lelucon di mata dunia.


Pun begitu,hubaya-hubaya dengan muslihat dan taktiks kotor UMNO!Sementara kita memanjatkan syukur ke hadrat ALLAH SWT dan bergembira dengan keputusan Mahkamah,namun,kita jangan alpa walau sedetik pun akan perancangan musuh.Kita wajib bersiapsiaga sepanjang masa dan ketika.


Dan saya tetap yakin sebagaimana yang pernah saya tuliskan bahawa perjuangan kita ini adalah perjuangan rakyat sepenuhnya dan oleh itu,keyakinan hendaklah berpaksi kepada kekuatan rakyat yang tidak bersandar kepada mana-mana Lembaga Daulah!


No comments: