Kata Orang Arif:apabila engkau mendapat wang,belikan emas;jualkan emas itu belikan intan;jualkan intan,belikan manikam;jualkan manikam,belikan ILMU.
(Hikayat Munsyi Abdullah )

Saturday, March 7, 2009

MATA-MATA! OH MATA-MATA!



Polis membenarkan perhimpunan membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), Sabtu ini. (Malaysiakini 5.3.2009)

Polis melepaskan berpuluh-puluh das gas pemedih mata ke arah kumpulan penentang dasar PPSMI di situ bermula jam 2.40 petang sehingga memecahkan kumpulan tersebut kepada beberapa kelompok kecil... (Malaysiakini 7.3.2009)

MAKA APAKAH PERLU SAYA MENGULAS LANJUT?



2 comments:

Seladang said...

Tidak perlu saudara mengulas lanjut kerana rakyat Malaysia yang ada otak dan fikiran sudah memikirkan peranan polis yang menjadi alat pemimpin Umnoi/Bn disamping SPR dan SPRM. Polis adalah benteng terakhir kerajaan Kroni Umno/Bn.

Polis menunjukkan gagah pada mereka yang lemah dan polis menjadi alat sebuah kerajaan yang zalim! Malanglah jika ada saudara mara kita, atau ahli keluarga kita yang bertugas sebagai anggota polis kerana rata-rata rakyat memandang hina kerja tersebut di akhir-akhir ini.

Anonymous said...

wolf